
כיצד תמנעו מביקורת עומק של רשם העמותות
רשם העמותות פתח במבצע פיקוח מיוחד על מאות עמותות שאינן מגישות דיווחים שנתיים ומפרות את הוראות חוק העמותות. איגוד העמותות בישראל מסביר כיצד להימנע מביקורת
בלוך 76, קרית יערים
טל: 02-5343735 נייד: 058-5549010
משרד רואי חשבון וייעוץ עסקי
עמותה הינה גוף חוקי הפועל למען מטרות מסוימות אותן הוא בוחר, וכל זאת ללא מטרת כוונות רווח.
לפני שתוכלו לפתוח תיק במס הכנסה ולרשום את העמותה במע"מ, תצטרכו לפתוח חשבון בנק על שם העמותה.
בעמותה נדרש מינימום שיהיו 2 חברי ועד, 2 מורשי חתימה (חבר ועד יכול לכהן גם כמורשה חתימה), 2 חברי ועדת ביקורת.
עמותה שמחזורה הכספי מעל 1.1 מיליון ש"ח ו/או עם אישור סעיף 46 חייבת במינוי רואה חשבון מבקר.
עמותה שמחזורה מעל 10 מיליון ש"ח חייבת במינוי מבקר פנים.
שימו לב כי חבר ועד או חבר ועדת ביקורת לא יכול לקבל שכר מהעמותה, כמו כן אסור לעמותה להעסיק למעלה מ- 10% עובדים שהינם קרובי משפחה של חברי הוועד וכן לא ישולם להם למעלה מ- 10% מהשכר המשולם על ידי העמותה.
קרובי משפחה הינם- אח, הורה, הורי הורים, צאצא, צאצא של בן הזוג או בן זוגו של כל אחד מאלה.
ניהול תקין הינו אישור מרשם העמותות על כך שהעמותה הגישה את הדיווחים הנדרשים בהתאם לחוק.
עמותה חייבת באישור ניהול תקין במידה והיא מקבלת תמיכות ממשרדי ממשלה, משתתפת במכרזים, בעלת אישור ממס הכנסה לסעיף 46 וכד'.
עמותה שפעילה במשך שנתיים, הגישה את כל המסמכים הנדרשים לרשם העמותות (ראה להלן) במועד, שילמה אגרה שנתית ולא נמצאו לה ליקויים, תקבל אישור ניהול תקין.
שימו לב, כי עד שהעמותה רשאית לקבל אישור ניהול תקין במידה ותעמוד בתנאים אך חסרים לה שנתיים מלאות של פעילות, היא תקבל 'אישור על הגשת מסמכים' המהווה אישור ניהול תקין זמני, מה שמוכר כדוגמא להפקת אישור סעיף 46 ממס הכנסה.
בכל שנה עמותה נדרשת להגיש דוח למס הכנסה על פעילותה בשנת המס כמובן ובמידה ופעילות העמותה עומדת במטרות שבחרה מראש הכנסותיה פטורות ממס.
בנוסף עמותה נדרשת להגיש לרשם העמותות דוח מילולי, דוח על האספה הכללית ודוח ועדת ביקורת, במידה ומחזור העמותה עולה על 500 K ש"ח היא תדרש לצרף לרשם העמותות גם דוח כספי.
על פי הוראות ניהול ספרים עמותה אשר מחזורה נמוך מ- 750 K ש"ח רשאית לנהל חשבונות חד צדדי משמע לנהל ספר תקבולים ותשלומים שבו יפורטו בטורים נפרדים תקבולי ותשלומי העמותה, ספר כרוך בו ירשמו נכסים שנתקבלו כתרומות או כמתנות, תיק תיעוד חוץ חשבוניות ספקים ומסמכים אחרים שהתקבלו מגורם חיצוני.
עמותה אשר מחזורה מעל 750 K ש"ח חייבת בניהול הנהלת חשבונות כפולה.
רואה חשבון יבטיח כי העמותה שלכם תתנהל בהתאם לחוק, תדווח כנדרש לרשויות, ותקבל את כל האישורים הנדרשים. הוא יספק לכם שקט נפשי וייתן לכם את האפשרות להתמקד בפעילות החברתית של העמותה.
אנו במשרד אורנה בהר רו"ח, רואת חשבון מומחה לעמותות נלווה אתכם בכל שלבי הדרך, החל מהקמת העמותה ועד לניהול השוטף. נעניק לכם כלים לניתוח מעמיק של הנתונים הפיננסיים, נעזור לכם לתכנן תקציב מדויק, ונבטיח כי תעמדו בכל הדרישות הרגולטוריות. בנוסף, נעניק לכם ייעוץ מקצועי להתנהלות עסקית חכמה, כך שתוכלו להתמקד במשימתכם החברתית ולהבטיח את קיימות העמותה לאורך זמן.
אנו עומדים לרשותכם לסיוע וייעוץ בכל הנושאים הנוגעים לחוזר זה ובנושאים נוספים.
לקריאת חומר מקצועי נוסף רב ומגוון לחץ כאן.
רשם העמותות פתח במבצע פיקוח מיוחד על מאות עמותות שאינן מגישות דיווחים שנתיים ומפרות את הוראות חוק העמותות. איגוד העמותות בישראל מסביר כיצד להימנע מביקורת
כמעסיקים ההתמקדות באופן טבעי היא בטובת העסק ולא תמיד נשמרת הקפדה על זכויות העובדים בו. יש בכך שילוב של סיכון עסקי (מי רוצה תביעות משפטיות
במאמר זה, נספק לכם מדריך מקצועי ומועיל על הדרך הטובה ביותר לבחור רואה חשבון מתאים לצרכים של העמותה או החברה שלכם. בחירת רואה חשבון היא
אנחנו תמיד כאן בשבילכם במענה סבלני לכל שאלה או בעיה!
לקביעת פגישת ייעוץ וליצירת קשר
ניתן לחייג למספר 058-5549010 או למלא את הטופס:
© 2018-2025 כל הזכויות שמורות